Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Metin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Akademik Başarı ve Okul Bağlılığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Meta Analiz Çalışması
    (2021) Kaya, Metin; Boyraz, Celal
    Bu çalışmada okul bağlılığı ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi inceleyen araştırma\rbulgularının sentezlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın amacı nicel araştırmaların bulgularını\rsentezlemek olduğundan meta analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmanın verilerine ERIC,\rAkademic Search Complete, Education Source ve Scopus veri tarama tabanlarından erişilmiştir.\rVeriler 2008-2019 yılları arasını kapsamaktadır. Araştırmaların seçimi için bir dizi ölçüt\rgeliştirilmiştir. Bu çalışmanın ölçütlerini karşılayan toplam 55 temel araştırma analize dahil\redilmiştir. Bu çalışmada analiz birimi olarak araştırmaların ürettiği serbest etki büyüklükleri\rtercih edilmiştir. Toplam 150 etki büyüklüğü analiz edilmiştir. İstatistiksel analizler, rastlantısal\retkiler modeli altında yürütülmüştür. CMA 2.2. paket programı ile etki büyüklükleri\rhesaplanmıştır. Her bir bağımsız araştırmanın etki büyüklüğü olarak Pearson korelasyon\rkatsayısı (r=ES) tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda okul bağlılığının öğrencilerin akademik\rbaşarısını zayıf düzeyde ve pozitif yönde etkilediği gözlenmiştir. Ayrıca araştırmada kullanılan\rölçek türü, ölçülen akademik alan ve bağlanma boyutları moderatörlerine göre etki büyüklerinin\rdağılımın farklılaştığı bulgulanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Analysis of the relationship between school leadership and collective teacher efficacy: a cultural comparison
    (Taylor & Francis Ltd, 2022) Kaya, Metin; Demir, Mustafa
    This meta-analysis study aims to analyze the relationship between school leadership and collective teacher efficacy in a cultural context. The meta-analysis included a total of 47 studies in different cultures in different countries. The results of the analysis for all 47 studies involved suggested a medium-level relationship between school leadership and collective teacher efficacy. The combined effect size was calculated for all studies according to random effect models (ES = .48). And it is concluded that the power distance and long-term orientation of countries positively predict the relationship between school leadership and collective teacher efficacy. In addition, it is concluded that the individualism tendency of countries negatively predicts the relationship between school leadership and collective teacher efficacy. Moreover, it is determined that the uncertainty avoidance and masculinity tendencies of countries do not predict the relationship between school leadership and collective teacher efficacy. In line with these results, school managers working in countries that have high power distance, collectivity, long-term investment, and limitation tendency should benefit from these opportunities to carry out and complete the school mission. School managers in countries that have low power distance, collectivity, long-term investment, and limitation tendency should develop different strategies.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Bir Örgütsel Ombudsmanlık Uygulaması Olarak Yükseköğretim Ombudsmanlık Ofisleri
    (2020) Kaya, Metin
    Klasik ombudsmanlık kurumlarının gelişimi ile birlikte örgütsel ombudsmanlık ofisleri da gelişmektedir. 1960 yıllarınbaşından itibaren büyük işletmelerde, kamu hizmeti yürüten kurumlarda ve özellikle yükseköğretim kurumlarındaörgütsel ombudsmanlık ofisleri yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu çalışmada yükseköğretim kurumları bağlamında örgütselombudsmanlık bürolarının rolleri, işlevleri ve tarihsel gelişimlerini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusundaliteratür taraması yöntemi kullanılmıştır. Literatür taraması ULAKBİM, ERİC, Scopus ve Google Akademik veritarama tabanlarında gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak her ülkenin yükseköğretim yapısı farklı olması dolayısıylayükseköğretim ombudsmanlığının uygulamaları farklılaşmakta olduğu sonucuna varılmıştır. Dünya genelindeyaygınlaşan yükseköğretim ombudsmanlık ofislerinin amacları, teşkilat yapıları, finansmanları ve kapsamlarınınaraştırılması gerekir. Türkiye’de yükseköğretim yapısının özellikleri dikkate alınarak örgütsel ombudsmanlık modeligeliştirilmelidir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Does inquiry-based learning model improve learning outcomes? A second-order meta-analysis
    (Duzce University, Faculty of Education, 2022) Öztürk, Bilge; Kaya, Metin; Demir, Mustafa
    This research study aims to utilize a second-order meta-analysis procedure to synthesize the effects of inquiry-based learning model (IBLM) on learning outcomes. An extensive systematic review process resulted in the inclusion of 10 meta-analyses conducted between 2015 and 2022 with minimal overlap between primary studies. The results revealed that IBLM has a medium-level positive effect (d = 0.62) on learning outcomes. The analyses showed that mobile inquiry-based model, learning cycle model and conceptual change text model have high-level positive effect on learning outcomes. Moderator analyses revealed that the effect sizes were not significantly moderated by grade level, content area, location, quality, primary research report type, and publication bias. Limitations, educational implications, and directions for future research are provided. © 2022, Duzce University, Faculty of Education. All rights reserved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    THE EFFECT OF TECHNOLOGY-BASED MATHEMATICS TEACHING ON MATHEMATICS PERFORMANCE: A SECOND-ORDER META-ANALYSIS
    (2024) Demir, Mustafa; Kaya, Metin; Çelik, Ahmet; Filiz, Tunahan
    It is mentioned that all types of technological supports used in the mathematics instruction process have positive impacts on student mathematics performance without analyzing their educational dimension of them. In this context, the purpose of this research is to analyze the impact of technology-based mathematics instruction on the mathematics performance of students. 22 meta-analyses about the effects of technology-based mathematics instruction on student performance were carried out between 2017 and 2022; 27 impact sizes collected from these researches are combined with second-order meta-analyses. It is found that technology- based instruction’s impact on mathematics performance is medium-level. On the other hand, in studies about technology-based instruction, it is determined that the location and quality of the article caused important improvements in the mathematics performance of students. On the other hand, technology-based instruction, performance type, grade level, bias status, report type, and year range moderator variables didn’t cause statistical differences. It is determined that technology-based instruction methods increase the mathematics performance of students; however, Digital Tools Based Instruction and Software Based Instruction models are more efficient when compared to the other learning methods. Suggestions based on the research results are presented in the study.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Effects of Teacher Relationships on Student Academic Achievement: A Second Order Meta-Analysis
    (Ozgen Korkmaz, 2023) Göktaş, Erkan; Kaya, Metin
    This study aims to determine the correlational effect sizes between teacher relationships and student academic achievement. Teacher relationships were categorized as intrapersonal and interpersonal relationship types. Intrapersonal and interpersonal relationships are directed at different individuals. Intrapersonal relations refer to the inner life and thoughts of a teacher which are effective on the way of teaching and human relations. Interpersonal relations refer to social links between a teacher and the other people of the school community. The method of the study is second order meta-analysis. In this method, effect sizes of the first order meta-analyses are combined to get an average effect size score. Totally, 17 eligible first order meta-analyses are included in the study. The findings indicate that the correlational effect size between a positive teacher intrapersonal relationship and student academic achievement is positively small, positive teacher student relationship and student academic achievement is positively medium, a positive teacher school community relationship and student academic achievement is positively at a very large level. Also, correlational effect size representing a negative teacher intrapersonal relationship and student academic achievement is negatively medium, a negative teacher student relationship and student academic achievement is negatively small. As for moderator analyses, the variance of the effect sizes is statistically significant according to the positive relationship types and the publication types. In light of the findings some suggestions were made to improve teacher and school community relations that may help teachers and students to be more successful. © 2023, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    EĞİTİM BİLİMLERİ ALANI BİLİMSEL YAYIN PERFORMANSI: G-20 ÜLKELERİ VE TÜRKİYE
    (2018) Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin; Taş, Ali
    Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve diğer G-20 ülkelerinin eğitimbilimleri alanındaki bilimsel yayın performansını bibliyometrik verilerışığında karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışma durum çalışmasıdeseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye vediğer G-20 ülkeleri oluşturmaktadır. Çalışmada eğitim bilimaraştırmalarına ait bibliyometrik değişkenlere ilişkin veriler, SCImago veULAKBİM veri tabanlarında sunulan istatistiksel raporlardan eldeedilmiştir. Veriler, doküman analizi tekniğiyle irdelenmiştir. Araştırmabulgularına göre 2012 yılından bu yana eğitim bilim alanında üretilenyayın sayısı,G-20 ülkelerinin büyük çoğunluğunda ciddi düzeydeartmıştır. Diğer yandan atıf yapılabilir doküman sayısı değişkeninde detablo çok farklı değildir. Türkiye, toplam doküman ve atıf yapılabilirdoküman sayısı değişkenlerinde ilk on ülke arasında bulunmaktadır.Toplam atıf sayıları ve atıf oranları dikkate alındığında ise Türkiye ve G-20 ülkelerinin sıralamalarının oldukça farklılaştığı gözlenmiştir. Türkiyeilk üç göstergede üst kategoride yer alırken, atıf oranında son 5 yılortalamalarının altında kalarak son sıralarda yer almıştır. Eğitim bilimalanında ülkelerin h-endeks ve etki faktörü değerlerinin önemli düzeydefarklılaştığı ve söz konusu değişkenlerde belirli ülkelerin açık araüstünlüğü dikkat çekmektedir. Genel olarak değerlendirildiğindeTürkiye, yayın sayısı, atıf sayısı ve atıf yapılabilir yayın sayısıçerçevesinde görece iyi düzeyde iken, atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörüaçısından alt sıralarda bulunmaktadır. Bu durum doküman ve atıf sayısı gibi nicel değişkenlerdeki başarının atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörügibi nitel göstergelere yansımadığını göstermektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eğitime Yapılan Yatırımlar ve PISA 2015 Sonuçları: Karşılaştırmalı Bir İnceleme
    (2018) Aydın, Ayhan; Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin
    Bu çalışmanın amacı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2015 programında enbaşarılı olan ülkeler ile Türkiye’nin sonuçlarını eğitim yatırımlarının dağılımı bağlamında karşılaştırmalıolarak incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çeşitli karşılaştırmalar yapabilmek için en başarılı 10 ülke,Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ortalaması ve Türkiye’nin sonuçları incelenmiştir. Çalışma,literatür inceleme çalışmasıdır. Veri inceleme yöntemi olarak doküman analizi tekniğindenyararlanılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda, PISA başarısında gayri safi yurt içi hasıla ile 6-15 yaşgrubu toplam eğitim harcamaları miktarı oranlarının önemli göstergeler olduğu söylenebilir. Diğer yandançoğu başarılı ülkede öğretim materyali yeterli düzeyde iken, Türkiye’de özellikle Sosyo EkonomikDüzeyi(SED) düşük okullarda yetersizdir. Öğrenci ve öğretmen oranlarına ilişkin genel, ülkeler arası veOECD ortalaması, Türkiye ile karşılaştırıldığında dikkat çekici düzeyde bir farklılaşma bulunmamaktadır.Türkiye’de (SED)profili düşük okullarda çalışan öğretmenlerin mesleki gelişim programlarına katılımoranları oldukça düşük düzeydedir. Ayrıca yıllık toplam ve 6-15 yaş genel toplam ders saatlerinin enbaşarılı ülkelere göre oldukça yüksek olmasına rağmen öğrenci performansının istenen düzeyde olmaması,derslerdeki nitelik sorunlarını gündeme getirmektedir. Buna ek olarak, Türkiye’nin okul öncesi eğitimekatılım oranının diğer ülkelere göre oldukça düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, eğitiminen temel eğitsel amaçlarından olan etkin düşünme, algılama, iletişim kurma ve problem çözme yeteneğigelişmiş bireyler yetiştirmek için eğitim politikalarının sosyal adalet kavramı çerçevesinde yeniden gözdengeçirilmesi önerilebilir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ekonomik ve kültürel bağlam okuma başarısında önemli mi? Okuma başarısı ile ilişkili öğrenci, okul ve ülke düzeyi değişkenlerin incelenmesi
    (2024) Filiz, Tunahan; Demir, Mustafa; Kaya, Metin; Kaplan, Kadir
    Bu araştırmada, dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma başarısını etkileyen öğrenci, okul ve ülke faktörlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda PIRLS 2021’de yer alan veriler arasından öğrenci ve okul düzeyindeki değişkenler belirlenmiş ve bu değişkenlerle ilgili veriler analize dahil edilmiştir. Ayrıca, ülkelerin gelirlerinin bireylere dağılımları ile ilgili GINI, gayri safi milli hasılanın eğitime ayrılan yüzdesi (EDGDP) ve Hofstede’nin kültürel boyut teorisinden hareketle eğitimle ilişkili olan alt boyutlar da ülke düzeyinde değişkenler olarak ele alınmıştır. Ülke, okul ve öğrenci düzeyi ile ilgili çeşitli değişkenlerin okuma başarısıyla ilişkisini incelemek amaçlandığından araştırmada yöntem olarak ilişkisel tarama modeli benimsenmiş ve veriler hiyerarşik bir yapıda olduğu için istatistiksel analizlerde hiyerarşik lineer modelleme tekniği kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğrenci düzeyi boyutunda öğrenci zorbalığı, okumayı sevme, kendinden emin okuma, öğrenme için ev kaynakları ve evdeki dijital araçlar değişkenlerinin okuma başarısını yordadığı bulgulanmıştır. Bu değişkenlere ilaveten okul düzeyinde değişkenlerin eklenmesi ile yapılan analizler sonucunda ise akademik başarı üzerine okulun etkisi ve okul disiplini değişkenlerinin okuma başarısını yordadığı tespit edilmiştir. Öğrenci ve okul düzeyi ile ilgili değişkenler eklenerek ülke düzeyinde ele alınan değişkenlerden de ülkelerin uzun dönem-kısa dönem ve belirsizlikten kaçınma düzeyleri okuma başarısını yordadığı belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Examination of the Effectiveness of School Leadership: A Second-order Meta-analysis Study
    (Turkish Educational Admin Research & Development Assoc, 2023) Kaya, Metin
    This study aimed to examine the effectiveness of school leadership by exploring the relationships between various school leadership models and practices and different school outcomes, including organizational, teacher, and student outcomes. Data for this study were retrieved from multiple databases, including Web of Science, Scopus, ERIC, Academic Search Ultimate, and TR Dizin-Turkish national index. The analysis synthesized findings from 23 meta-analysis studies, utilizing second-order meta analysis with the random-effects model. The study revealed a significantly positive relationship between school leadership and school outcomes, with a high level of correlation (mean effect size: 0.46). Additionally, this relationship varied significantly based on the type of school leadership, school outcome, and the quality of the studies conducted.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Looking Inside the Strategic Plans: Strengths and Weaknesses of Turkish Higher Education Institutions
    (Hipatia Press, 2020) Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin
    As strengths and weaknesses are regarded as internal features of an organization, the present study focused on strengths and weaknesses of Turkish public universities by analyzing the SWOTs (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) of twenty higher education institutions. By applying qualitative content analytical tools, we tried to make some comparisons, twenty universities, ten ranked at the top and ten at the bottom of the URAP list, were chosen to analyze the strengths and weaknesses. Findings show that all universities top or bottom ones have internal strengths and weaknesses on their own. The strengths of universities differ according to their size, field of service, structure, history and geographical locations. Top universities which are in big size, have a deeply rooted history and situated in a better geographical location can enjoy the strengths as qualified faculty members, organizational culture, internationalization process, infrastructure and good alumni relations. On the other hand, bottom universities which have not got those advantages deal with other strengths such as young faculty members, organizational support and internal communication. As for the weaknesses, top universities need more budget and acceptable rate of faculty member and student. Bottom ones need more qualified faculty members, students and staff. As they are located in disadvantageous regions, they are in need of some promotions to attract faculties, staff, national and international students. In addition, they also should be aware of the contributions of good alumni relations.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü’nün Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri: Katılımcılar, Eğitim Durumları, Eğitim Konuları
    (2020) Kaya, Metin
    Bu çalışmanın amacı Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme veGeliştirme Genel Müdürlüğü’nün yürüttüğü öğretmenlere yönelikhizmetiçi eğitim planlarını çeşitli değişkenlere göre incelemektir.Bu değişkenler hizmetiçi öğretmen eğitimine ilişkin katılımcıprofili, faaliyet yeri, öğretim biçimi, eğitim kategorileri vekonularıdır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durumçalışması yöntemine göre desenlenmiştir. Bu çalışmanın evreni2001-2018 yılı Hizmetiçi eğitim planıdır. Bu çalışmada amaçlıörnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yönteminegöre 2018 yılı hizmetiçi eğitim planı seçilmiştir. Bu çalışmanınverileri 2018 yılı Hizmetiçi eğitim planı belgesinden dokümananalizi yöntemi ile toplanmıştır. Bu çalışma 284 hizmetiçi eğitimplanı içermektedir. Toplanan verilerin analizinde içerik analiztekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak eğitim kategorilerine görekişisel, mesleki ve yönetim alanına yönelik hizmet içi eğitimfaaliyetlerinin düzenlediği gözlenmiştir. Öğretmenlere yönelikhizmetiçi eğitim programları öğretim şekillerine göre yüz yüzeöğretim şekli ile yoğunlukla gerçekleştirildiği fakat katılımcıöğretmenlerinin sayısının düşük olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıcaöğretmenlere yönelik gerçekleştirilen hizmetiçi eğitimfaaliyetlerinin eğitim bölgelerine göre dağılımının çeşitlendiğigözlemlenmiştir. Öğretmenlerin eğitim sahasında yaşanandeğişimlere paralel kişisel, mesleki özelliklerinin yanında yönetimbecerilerinin geliştirilmesi gerekir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A meta-analysis of the effect of parental involvement on students’ academic achievement
    (Commonwealth of Learning, 2020) Erdem, Cahit; Kaya, Metin
    This study aims to examine the effect of parental involvement on students’ academic achievement at pre-school, elementary and secondary levels by using the meta-analysis method with respect to home-based and school-based parental involvement strategies. Data consisted of 55 independent research studies in English published between 2010 and 2019, and accessed through ERIC, Academic Search Complete, Science Direct, Wiley Online Library, and PsycNet databases. Findings revealed that the effect of parental involvement on academic achievement was positive but small. Parental expectations had the biggest effect on academic achievement and parental control had a negative and small effect. The mean effect of parental involvement on students’ academic achievement does not differ significantly according to moderator variables of education level, measurement type or measurement area but differs by developmental level of the country. The results are discussed using available related meta-analysis studies in the literature. © 2020, Commonwealth of Learning. All rights reserved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A Meta-Analytic Review of the Effect of Socioeconomic Status on Academic Performance
    (Sage Publications Inc, 2023) Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin
    The two main purposes of the current meta-analysis were (a) to determine the relation between socioeconomic status (SES) of students and academic performance (AP) (b) and evaluate the effect of several potential moderating factors in this relation. Data covered the publications between 2010 and 2019, and the dataset consisted of 48 independent studies that included 62 different samples, and the total sample was 386.601. Findings revealed that the relation between SES and academic performance represented a moderate positive correlation. All moderators, type of SES measure, academic performance scale, location, grade level, subjects of academic performance, and year, produced significant effects, respectively. These findings were discussed for every category of moderators with the related literature.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ortaöğretime Devam Eden Öğrencilerde Problemli İnternet Kullanımının Akademik Güdülenmeye Etkisi
    (2022) Akbaba, Taner; Kaya, Metin
    Bu araştırmanın amacı ortaöğretime devam eden öğrencilerde problemli internet kullanımının akademik güdülenmeye etkisini incelemektir. Araştırmada problemli internet kullanımı ve akademik güdülenme arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılı Erzurum ili Merkez İlçelerinde bulunan Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi ve Anadolu Liselerine devam eden 360 kız öğrenci ve 280 erkek öğrenci olmak üzere toplam 640 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak ortaöğretime devam eden öğrenciler için araştırmacı tarafından tasarlanan kişisel bilgi formu, problemli internet kullanım ölçeği-ergen ve akademik güdülenme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın uygulanması sürecinde elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli (YEM) ile analiz edilmiştir. Araştırmanın analizleri LISREL 8.80 ve SPSS 21.00 programları aracılığıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda problemli internet kullanımı ve akademik güdülenme ölçeklerinin alt boyutları arasında negatif yönde anlamlı ilişkiler olduğu, problemli internet kullanımının akademik güdülenmeyi negatif düzeyde anlamlı olarak yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Socioeconomic status and wellbeing as predictors of students' academic achievement: evidence from a developing country
    (Cambridge Univ Press, 2023) Erdem, Cahit; Kaya, Metin
    The COVID-19 pandemic has deepened the effects of socioeconomic status (SES) and wellbeing (WB) on students' academic achievement, particularly in developing countries; thus, it becomes necessary to understand the nature of these concurrent relationships. This study aimed to explore the relationships between SES, WB and academic achievement, based on the data from the Programme for International Student Assessment (PISA) in 2018 within the Turkish context. In this cross-sectional study, we used hierarchical multiple linear regression analysis to explore how the independent variables predicted academic achievement in blocks based on data from 6890 students attending 186 schools. The study revealed that the model, including the independent variables, predicted students' achievement in reading, mathematics and science; however, the prediction level of demographic factors and domains of WB were very low, while SES had the highest prediction level. The results offer insights into the predictors of academic achievement and educational inequalities in the context of a developing country.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Students' Well-Being and Academic Achievement: A Meta-Analysis Study
    (Springer, 2021) Kaya, Metin; Erdem, Cahit
    A considerable amount of literature has been published on students' well-being, but empirical research has yielded ambiguous results regarding the relationship between well-being and academic achievement. Meta-analysis studies on this issue are scarce, and the available studies focus on a single domain of well-being. Meta-analyses investigating students' general well-being and academic achievement are needed. To this end, we carried out a meta-analysis study on the association between students' general well-being and academic achievement based on data from correlational studies involving 54,426 participants in 81 independent samples. We report a significant and positive but small effect size based on this dataset. The effect sizes differ significantly in terms of the moderator variables of publication year, age, school level, and publication type, while the correlation is robust across well-being domains, academic areas, scale types, and development levels of countries. Results are discussed and implications are suggested in line with the literature.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkiye’de Yükseköğretim Yönetimi Alanında Üretilen Doktora Tezlerine İlişkin Bir İnceleme
    (2018) Aydın, Ayhan; Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin
    Bu çalışmanın amacı, 2006-2016 yılları arasında yükseköğretim yönetimi alanında Türkiye’de yapılmış olan doktora tezlerinin mevcutdurumunu konu, yöntem ve veri analiz teknikleri açısından incelemektir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemi desenlerinden durum çalışmasıdeseniyle tasarımlanmıştır. Araştırmada örneklem seçimi, amaçlı örneklem yöntemi olan ölçüt belirleme tekniği ile yapılmıştır. Veriler, içerikanalizi tekniği ile analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre doktora tezlerinin büyük çoğunluğunun kamu üniversitelerinde veeğitim bilimleri anabilim dalında üretildiği, yükseköğretim yönetimi ile ilgili tez sayısında da belirgin düzeyde artış olduğu saptanmıştır.Tezlerde, kurumsal yapı ve yönetim süreçleri, finansman yönetimi, kurumsal performans ve etkinlik ile yükseköğretimde küreselleşmekonularının sıklıkla çalışıldığı gözlenmiştir. Alanda üretilen doktora tezlerinin ağırlıklı olarak nicel yöntemle yürütüldüğü, nitel ve karmayöntemin araştırmalarda daha az sıklıkla kullanıldığı belirlenmiştir. Örnekleme tekniklerinde tesadüfi, tabakalı, amaçlı ve kolay ulaşılabilir,veri analizinde ise nicel veri analiz tekniklerinin sıklıkla kullanıldığı saptamıştır.

| Bayburt Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bayburt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Bayburt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim