Antrenörlük Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe The Relationshıp Between Strength, Speed, Flexibility, Agility, and Anaerobic Power in Elite Athletes(International Journal of Applied Exercise Physiology, 2019) Tatlısu, Bülent; Karakurt. Sercan; Ağırbaş, Öztürk; Uçan, İzzetThe aim of this study was to determine whether there is a relationship between strength, speed, flexibility, agility, and anaerobic power in elite athletes. In various sport branches 29 active male athletes participated in this study with an average age of 21.14±1.98 years who without any health problems. Back and leg strength were measured by dynamometer (Takei), speed was measured by 20 meters test, agility was measured by T test, flexibility was measured by sit and reach test, vertical jump sit-reach test by Jumpmeter (Takei) anaerobic power was calculated by the Lewis formula. The data were analyzed in SPSS 22.0 for Windows package program. Bivariate - Pearson Correlation test was used to determine the relationship between strength, speed, flexibility, agility, and anaerobic power. The results were interpreted as .05 significance level. We were found positive and significant relationships between the back and leg force, between anaerobic power and vertical jumping, between anaerobic power and back force, between anaerobic power and leg strength, and between flexibility and vertical jumping. And also, there was a negative and significant relationship between flexibility and agility, between speed and vertical jump, and between agility and vertical jump. In this study, it was concluded that strength, vertical jump and anaerobic power was related both each other and the other. For this reason, we recommend that the trainings cover all motoric characteristics.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Anlamı Düzeylerinin Spor ve Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Bayburt Üniversitesi Örneği)(Anatolia Sport Research, 25 Aralık 2020) Tatlısu, Tuba; Turan,Murat; Tatlısu, BülentBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yaşam anlamı düzeylerinin spor ve diğer değişkenlere göre incelemektir.Mateyal ve Method:Araştırma Bayburt Üniversitesinde ön lisans/lisans eğitimi alan 248 kadın ve 312 erkek olmak üzere toplam 560 öğrenci üzerinde gerçekleştirildi. Öğrencilerin demografik özelliklerine ilişkin ‘Kişisel Bilgi Formu’ ile Steger, Frazier, Oishi ve Kaler (2006) tarafından geliştirilip, Demirdağ ve Kalafat (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan ‘Yaşamın Anlamı Ölçeği’ kullanıldı. SPSS 25.0 paket programı ile incelenen veriler normal dağılım gösterdiğinden dolayı ikili grup karşılaştırmalarında ‘Bağımsız Örneklem T Testi’, çoklu grup karşılaştırmalarında ise ‘Tek Yönlü Varyans Analizi’ ile birlikte Posthoc testlerinden LSD testi kullanıldı.Bulgular:Bulgular .05 anlamlılık düzeyine göre yorumlandı. Araştırmada var olan anlam faktörü değerlerinde erkeklerin kadınlardan, spor yapanlarınyapmayanlardan, 7 yıl ve üzeri süre spor yapanların 4-6 yıldır spor yapanlardan, 2. sınıfların 1. sınıflardan, 3. sınıfların 1. sınıflardan,4. sınıfların 1. sınıflardan, anlamlı derecede daha yüksek oldukları tespit edildi. Ayrıca bulunmaya çalışılan anlam faktörü değerlerinde 18-22 yaşındakilerin 28 ve üzeri yaştan,yine 23-27 yaş grubundakilerin 28 ve üzeri yaştan, 2.324 TL ve altı geliri olanların 6.975TL ve üzeri geliri olanlardan, 2.325-6.974 TL geliri olanların 6.975TL ve üzeri geliri olanlardan,toplam yaşam anlamı değerlerinde erkeklerin kadınlardan, 2. sınıfların 1. sınıflardan, 3. sınıfların 1. sınıflardan, 2.324 TL ve altı geliri olanların 6.975TL ve üzeri geliri olanlardananlamlı derecede daha yüksek oldukları tespit edildi.Sonuç:Üniversite öğrencilerinde cinsiyet, spor durumu, yaş değişkeni, spor yapma süresi, sınıf düzeyi ve ailenin maddi gelir değişkenleri yaşamın anlamında genel olarak etkili olduğu, spor türü değişkeninde ise öğrencilerin yaşam anlamlarında herhangi bir anlam ifade etmediği sonuçlarına ulaşıldı. Araştırmamız spor alanında ilk defa uygulandığından dolayı literatüre büyük katkıda bulunacağına inanılıyorÖğe Elit Sporcularda kuvvet, sürat,esneklik,çeviklik ve anaerobik güç ilişkisi(2019) TATLISU, Bülent; AĞIRBAŞ, ÖZTÜRK; karakurt, sercan.Öğe ELI?T SPORCULARDA KUVVET, SU?RAT, ESNEKLI?K, ÇEVI?KLI?K VE ANAEROBI?K GU?Ç I?LI?ŞKI?SI, (THE RELATIONSHIP BEETWEN STRENGTH, SPEED, FLEXIBILITY, AGILITY, AND ANAEROBIC POWER IN ELITE ATHLETES)(2019) TATLISU BÜLENT; AĞIRBAŞ, ÖZTÜRK; KARAKURT, SERCANBu araştırmanın amacı, elit sporcularda kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, çeviklik ve anaerobik güç ilişkisini belirlemektir. Araştırmaya vücut kitle indeksi (VKİ) 22.57±2.70 kg/m2 olan, herhangi bir sağlık problemi bulunmayan ve çeşitli branşlarda aktif spor yapan 21.14±1.98 yıl yaş ortalamasına sahip genç erkek sporcular gönüllü olarak katıldı. Sırt ve bacak kuvvet ölçümleri Takei marka dinamometreyle, sürat ölçümü 20 metre testiyle, çeviklik ölçümü T testiyle, esneklik ölçümü otureriş testiyle, dikey sıçrama ölçümü Takei marka (TKK 5406) Jumpmetre ile yapıldı. Anaerobik güç ise dikey sıçrama ve vücut ağırlığının kullanıldığı Lewis formülü ile hesaplandı. Elde edilen veriler SPSS 22.0 for Windows paket programında analiz edildi. Sporcuların motorik özellikleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek için “Bivarite - Pearson Correlation” testi uygulandı. Sonuçlar .05 anlamlılık düzeyinde yorumlandı. Sırt ve bacak kuvveti arasında, anaerobik güç ile dikey sıçrama arasında, anaerobik güç ile sırt kuvveti arasında, anaerobik güç ile bacak kuvveti arasında ve esneklik ile dikey sıçrama arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkiler tespit edildi. Esneklik ile çeviklik arasında, sürat ile dikey sıçrama arasında ve çeviklik ile dikey sıçrama arasında ise negatif yönlü ve anlamlı ilişkiler bulundu. Yapılan bu araştırmada, kuvvet, dikey sıçrama ve dikey sıçramaya bağlı olarak anaerobik gücün birbirleri ya da diğer motorik özelliklerle önemli ilişki içerisinde oldukları sonucuna ulaşıldı. Bu nedenle sporculara uygulanacak antrenmanların, tüm motorik özellikleri kapsayacak şekilde programlanmasını öneririz.Öğe The Relationship between Hand/Arm and Leg Strengths with Hand/Foot Reaction Time(izzet uçan, 2019) Uçan, İzzetThe aim of this study is to determine whether there is a relationship between hand/arm and leg flexion and extension strengths of elite athletes as well as back and general leg strengths and reaction times. From various branches, 29 health y elite male athletes between 18 25 years old participated in the study. Flexion and extension strengths in hand/arm and leg, back and general leg strengths were measured with Lafayette Manuel muscle test device, while back and general leg strengths were m easured with TAKKEI (brand) dynamometer, and reaction times were measured with the device developed by Agirbas et. al. (2019). The relationship between the values of the athletes was examined with “Bivarite Pearson Corelattion” test. The results were int erpreted at the significance level of .05. Statistically, significant relationships were determined between right hand extension strengths and right hand visual reaction times of the athletes while sitting, between left hand flexion strengths and left hand auditory reaction times while sitting, and between general leg strengths and all reaction times. In the study, it was concluded that flexion and extension strengths do not affect reaction time but there is a negative sided strong relationship between gene ral leg strengths considered as the resultant Strengths and all the leg reaction times. Keywords: Flexion Strength, Extension Strength, Hand Reaction Time, Foot Reaction TimeÖğe Investigation of Speech Anxiety Levels of Physical Education and Sports Department Students in Terms of Different Variables(2019) Uçan, İzzet; Ozan, MuratThe aim of this study is to determine the speech anxiety levels of physical education and sports department students and to examine them in terms of different variables. The research was carried out with 202 students (66 female and 136 male) studying in different departments of Erzurum Ataturk University Faculty of Sports Sciences in 2108/2019 academic year. The data related to the study were collected by “Speech Anxiety Scale developed by Yaman and Sofu (2013) and the ”Demographic Information Form” determined by the researchers. Frequency distribution was used to determine the students’xx demographic characteristics, Independent Samples T-test was used to examine the differentiation between two independent variables and speech anxiety and One-Way ANOVA analysis was used to examine the differentiation between more than two variables and speech anxiety. All these tests were analyzed in SPSS 21 package program and the significance level was accepted as p 0.05. As a result of the research, it was determined that there was no significant difference between the students’xx demographic characteristics, sporting activities and speech anxiety levels. Although there was no significant difference, it was also observed that the male students’xx total score of speech anxiety was lower than that of female students numerically. It was observed that, regarding the students’xx family structure variable, those who had a fragmented family, who had a monthly personal income level of over 1501 TL, who studied in the department of management, did sports activities and performed both sports as regards their sports activity type, had numerically a low level of speaking anxiety when compared to other variable groups. In the light of these results, it is suggested that students should be encouraged to participate in sports activities and to engage in different social activities in order to reduce their speech anxiety levels. Apart from this study, it is recommended to investigate using different variables and to determine the variables that may have a positive or negative effect on speech anxiety.Öğe SPOR YAPMANIN ENGELLİ BİREYLERDEKİÖZSAYGIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ(2014) TATLISU, Bülent; Tozoğlu, Erdoğan; Bayraktar, Gökhan; Aka, Serkan TevabilEngelli bireylerin öz saygısının düşük veya yüksek olmasının toplum içinde diğer bireylere karşı tutumunu ve yaşam sürecindeki zorluklarla mücadele etmesini aynı paralellikte etkileyeceği düşünülmektedir. Bu durumda, engelli bireylerin öz saygısını artırmada etkili olan unsurların belirlenmesi önem teşkil etmektedir. Bu çalışmanın amacı, engelli bireylerde spor ve farklı değişkenlerin özsaygı düzeyine etkisini incelemektir. Araştırmaya Türkiye’de farklı illerde ikamet eden 13-18 yaş arası 136 kadın ve 235 erkek olmak üzere toplam 371 engelli birey katılmıştır. Veri toplamak amacı ile Kuzgun (2005) tarafından geliştirilen ”Öz Saygı Ölçeği” kullanılmıştır [1]. Verilerin analizinde t testi varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Grupların görüşleri arasındaki fark P 0.05 anlamlılık düzeyi dikkate alınarak yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre cinsiyet ile öz saygı ortalamaları arasında farlılık olmadığı ortaya çıkmıştır. Buna karşın spor yapma durumu, spor türü, haftalık spor yapma süresi, engel türü, yaş ve öğrenim durumu açısından incelendiğinde, öz saygı ortalamaları arasında anlamlı farlılık olduğu bulunmuştur. Spor yapan engelli bireylerin öz saygısının spor yapmayan bireylerden yüksek olduğu ve haftalık spor yapma süresi arttıkça öz saygınında aynı paralellikte arttığı gözlenmiştir. Öneri olarak toplumla sürekli etkileşim içinde aktif ve pasif olarak bulunan engelli bireylerin daha etkin olabilmeleri ve özsaygılarının yüksek olması için spor yapmaya teşvik edilerek, öz saygısını artırmada etkili olabilecek unsurların belirlenmesinin önemi üzerinde çalışmalar yapılmalıdır.Öğe BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR LİSANS ÖĞRENCİLERİNE GÖRE“SPORDA HOŞGÖRÜ” KAVRAMI (BAYBURT ÜNİVERSİTESİÖRNEĞİ)(Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2020) TATLISU, Bülent; Bayraktar, GökhanÖZ Bu çalışmanın amacı, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Bayburt Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda spor eğitimi alan lisans öğrencilerin “sporda hoşgörü” kavramı algılarını belirlemektir. Araştırmaya 56 kadın ve 106 erkek olmak üzere toplam 162 öğrenci gönüllü olarak katıldı. Bu araştırmada Miles-Huberman modeli kullanıldı. Öğrencilerden açık uçlu bir soru ile sporda hoşgörü kavramını yazılı olarak tanımlamaları istendi. Kadın öğrencilerin 21, erkek öğrencilerin 20 ve tüm öğrencilerin 24 farklı metafor olarak algıladıkları sporda hoşgörüyü kadın öğrencilerin 51,79’u saygılı olmak, 23,21’i centilmen olmak (fair-play davranışı), 17,86’sı anlayışlı olmak, 17,86’sı sevgi dolu olmak, 14,29’u ahlaklı olmak ve 10,71’i sinirli olmamak şeklinde algılarken erkek öğrencilerin 51,38’i centilmen olmak (fair-play davranış) ve yine 51,38 oranında saygılı olmak, 17,43’ü sevgi dolu olmak, 11,93’ü anlayışlı olmak ve 10,09’u iyi niyetli olmak şeklinde algıladığı görülmektedir. Tüm öğrenci cevapları incelendiğinde, hoşgörü 51,52’lik oranla saygılı olmak ve 41,82’lik oranla centilmen olmak (fair-play davranışı) şeklinde algılanmaktadır. Yapılan araştırmada lisans spor eğitimi alan erkek, kadın ve genel olarak tüm öğrencilerin hoşgörüyü, öncelikli olarak saygılı ve centilmen olmak (fair-play davranış) kavramları ile ifade ettikleri sonucuna ulaşıldı.Öğe Special Bocce Module Application in Nursing Homes in Turkey(08.12.2019) Türkmen, MutluBeing a prehistoric game, Bocce has always been one of the most popular recreational activities and had various different types of applications during the history of humankind. Today, it turned out to be a real international modern sport practice with more than 150 countries participating in different disciplines of the game which are gathered under the world umbrella organization, Confederation Mondiale Sport Boules (CMSB), which has been recognized by International Olympic Committee (IOC) since 1986. The sport had its national federation in 2005 in Turkey and had a very fast growth through many different target groups of the society. One of the most important examples is the special Bocce module developed for elderly people living in nursing homes all around the country. This presentation will briefly introduce this typical module of Bocce and then discuss its success and benefits for elderly people.Öğe The Olympic Bid Process of Bocce (Bowls/Boules/Petanque) for 2024 Paris Olympic Games(05.04.2019) Türkmen, MutluMillions of people on all continents are now practising Bocce and its disciplines either as a recreational game or competitive sports. With its governing body which was recognized by the International Olympic Committee since 1986, the sport had managed to be inside most of the world level muti-sports events. Finally, Bocce followed a very strong bid to be included in 2024 Summer Olympic Games since 2015 and had a very big chance when Paris was announced officially to be the host of 2024. However, International Olympic Committee and Paris 2024 Organizing Committee haven’t followed a very transparent process and declared the Break Dancing to be included in the games with three other sports which had already been added to Tokyo 2020; Sport Climbing, Surfing, and Skateboarding.Öğe Antikiteden Modern Olimpiyatlara Bocce Sporunun Tarihsel Gelişimi(16.10.2019) Türkmen, MutluBocce sporu tarihi binlerce yıl öncesine uzanan antik oyunlardan bir tanesidir. Eski Mısır ve Anadolu’da ilk kayıtları bulunan sporun Yunan ve Roma İmparatorluğu eliyle Avrupa kıtasına geçtiği ve burada da çeşitli bölgelerde farklı ölçülerde ve niteliklerde toplarla ve sahalarda oynanarak yaygınlık kazandığı bilinmektedir. Çeşitli dönemlerde yasaklamalarla birlikte yaygınlığı kısıtlansa da oyun varlığını sürdürmüş, pek çok olimpik spor disiplini gibi 19. yüzyıl sonlarından itibaren farklı disiplinleri standartlaşarak uluslararası örgütleri oluşturulmuştur. Bu disiplinlerin üst yönetim çatısı olarak 1985 yılında kurulan Confederation Mondiale Sport Boules (CMSB) ise 1986 yılında Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin tanıdığı teşkilatlar arasına girmiştir. Bu araştırmada tarihsel perspektifte Bocce’nin spora dönüşmesi, Türkiye’deki gelişimi ve 2024 Paris Olimpiyat Oyunları için adaylık süreci ele alınmıştır.Öğe Erken Cumhuriyette Beden Eğitimi ve Spor Politikaları Üzerindeki Alman ve Sovyet Etkisi(16.10.2020) Türkmen, MutluCumhuriyetin kurucu kadrosu, yeni bir toplumsal ve siyasal model olarak ortaya koydukları ulus devleti sağlam temeller üzerine inşa etmek için eğitim politikalarına özel bir önem vermişlerdir. Bu politikalar içerisinde beden eğitimi ve spora karşılık gelen alan da hem toplumsal görünürlük hem de uluslararası ilişkilerdeki etkililik bakımından fevkalade önemsenmiştir. Bu nedenle gerek merkezi yönetime bağlı teşkilatlar gerekse dolaylı olarak denetim altında tutulan toplumsal teşkilatlar aracılığıyla bu alana tam hakimiyet kurulmak istenmiştir. Beden eğitimi ve spora dair politikaları üretilirken Cumhuriyetin kurucu kadroları yakın ilişki içerisinde bulundukları Alman ve Sovyet ülke modellerinden ve bu ülkelerden gelen uzmanlardan faydalanmışlardır. Bu araştırmada, Cumhuriyetin kuruluş yıllarında beden eğitimi ve spor politikalarının üretilmesinde ve uygulanmasında Alman ve Sovyet etkilerinin üzerinde durulmuştur.Öğe Health Benefits of Special Bocce Module Application in Nursing Homes in Turkey(17.11.2019) Türkmen, Mutlu; Türkmen, MutluBeing a prehistoric game, Bocce has always been one of the most popular recreational activities and had various different types of applications during the history of humankind. Today, it turned out to be a real international modern sport practice with more than 150 countries participating in different disciplines of the game which are gathered under the world umbrella organization, Confederation Mondiale Sport Boules (CMSB), which has been recognized by International Olympic Committee (IOC) since 1986. The sport had its national federation in 2005 in Turkey and had a very fast growth through many different target groups of the society. One of the most important examples is the special Bocce module developed for elderly people living in nursing homes all around the country. This presentation will briefly introduce this typical module of Bocce and then elaborate on the health benefits and wellbeing of this application for elderly people.Öğe The Validity and Reliability Study of WHO Quality of Life Scale Short Form (WHOQOL-Bref) in Kazakh Language(04.04.2020) Türkmen, Mutlu; Yermakhanov, Baglan; Zorba, ErdalThe aim of this study was to verify the validity and reliability of the Kazakhs version of WHOQOL-BREF.Öğe Bocce as a newly trending sport; possibilities and challenges(04.04.2020) Türkmen, MutluWorkshop: Theory and Practice of Bocce Sport Bocce as a newly trending sport; possibilities and challenges Mutlu TURKMEN1,2 1Assoc. Prof. Dr., Bayburt University School of Physical Education and Sports, TURKEY 2President, International Bocce Confederation, Chiasso, SWITZERLAND Millions of people on all continents are now practising Bocce and its disciplines either as a recreational game or competitive sports. With its governing body which was recognized by the International Olympic Committee since 1986, the sport had managed to be inside most of the world level multi-sports events. Finally, Bocce followed a very strong bid to be included in 2024 Summer Olympic Games since 2015 and had a very big chance when Paris was announced officially to be the host of 2024. However, International Olympic Committee and Paris 2024 Organizing Committee haven’t followed a very transparent process and declared the Break Dancing to be included in the games with three other sports which had already been added to Tokyo 2020; Sport Climbing, Surfing, and Skateboarding. Now Bocce is trying to find new directions and gain more visibility in global sport movement through new partnerships. This theoretical and practical workshop aims to present both conceptual and definitive background of the sport and new strategies of the International Bocce Confederation.Öğe Sporda Risk Yönetimi Bağlamında Covid19 Süreci ve Federasyonlar Örneği(14.06.2020) Türkmen, MutluSporda Risk Yönetimi Bağlamında Covid19 Süreci ve Federasyonlar ÖrneğiÖğe Spor, Kültür ve Kimlik: Modern Türk Kimliğinin Oluşma Sürecinde Spor Politikaları(Siyasal Kitabevi, 01.09.2020) Türkmen, MutluSpor, Kültür ve KimlikÖğe Çim Topu, Petank, Raffa ve Volo Oyun Sistemleriyle Bocce - Tanımlar, Tarihçe ve Oyun Kuralları(01.02.2011) Türkmen, MutluBocce ile gerçek anlamda tanışıklığım ancak Bocce Bowling ve Dart Federasyonu’nda görev almamla mümkün olmuştur. 2005 yılı öncesine kadar Bocce’nin bir spor olduğunun bile farkında değildim. Sadece Kırıkkale Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü önündeki tek kulvarlı Raffa sahasını görmüştüm. Ayrıca üniversitedeki öğrencilerim arasında da Bocce ile ilgilenenler vardı. Yine de hiçbir biçimde bu sporla ilgilenmek gibi bir merakım olmamıştı. Petank’ı ise ilk kez 2003 yılında gittiğim Fas’ta görmüştüm. Hemen hemen her parkın içerisinde insanlar kalabalıklar halinde toplanıyor, birkaç kişi küçük toplarla oynarken, etraflarında da birçok kimse ilgiyle onların oyununu takip ediyordu. Özellikle ileri yaşlı insanların saatlerce bu topların başında, bir ileri bir geri gidip gelmesi hayli ilgimi çekmişti. Dahası kendi mantığımla çocuk oyunu gibi gördüğüm bu oyunla ileri yaşlı insanların bu denli alakadar olmalarına da şaşırmıştım. 2005 yılında yeni kurulan Federasyonun başkanlığına Ahmet Recep Tekcan seçilince, benim için uzun bir yolculuk başlamış oldu. Değerli arkadaşım Taner Bozkuş’un teşvikiyle birden kendimi Federasyonun yönetiminde buldum. Başkan Tekcan, kendi çalışmalarının yoğunluğu nedeniyle benim başkan vekili olarak federasyonda etkin bir görevde olmamı uygun görmüştü. Göreve başlar başlamaz Bocce sporunu ve hâlihazırda Bocce ile ilgilenenleri tanımak üzere hızlı bir çalışmaya giriştik. İlerleyen yaşına rağmen Bocce’ye olan ilgisini yitirmeyen Yılmaz Balaban ve değerli akademisyen Çetin Yaman’ın da katkılarıyla, ilk dönemde Raffa ile ilgili çalışmalar yürüttük. Ancak bu arada da bu sporun ne olduğunu görmek üzere internet ortamında taramalara başlamış ve doğrudan Dünya Bocce Sporları Konfederasyonu (CMSB) web sitesine ulaşmıştım. Böylelikle Bocce’nin ülkemizde sadece bir disiplininin yapıldığını görerek, diğer 3 disiplini de ülkemize getirmek için yoğun bir çalışma başlattım. Henüz 2006 yılında, Talip Arslan, Adem Yakıncı, Serkan Işıldak ve Yusuf Baran gibi arkadaşların da katkılarıyla ilk Petank ve Volo milli takımlarını oluşturduk. Devamı ise bana göre her yönüyle önemli bir başarı hikâyesidir. Kitabın ilerleyen sayfalarında detaylarını okuyacağınız bu hikâyede payı olan birçok arkadaşımız bulunmaktadır. Hepsine müteşekkiriz. Bugün bir biçimde Türkiye olarak Dünya Bocce’sine yön veriyoruz. Tüm Dünya yaptıklarımızı şaşkınlıkla takip ediyor. Bir yandan ev sahipliği yaptığımız ileri derecede başarılı şampiyonalar, diğer yandan art arda kazandığımız madalyalarla herkese parmak ısırtmayı başardık. Başkanımız Ahmet Recep Tekcan’ın Uluslararası Raffa Konfederasyonu (CBI), benim Uluslararası Petank Federasyonu (FIPJP) yönetim kurulu üyeliğine seçilmemde, işte bu başarı hikâyesinin payı oldukça büyüktür.Bocce, her yönüyle bir Dünya sporu. Beş kıtada yaygınlaşmış, milyonlarca insana hitap eden bir oyun. Aynı zamanda gerçek bir Herkes İçin Spor uygulaması. Genç - yaşlı, kadın - erkek, engelli – sağlıklı, zengin – fakir, toplumun tüm kesimlerine hitap eden bir oyun, bir egzersiz, bir spor. Hafta sonu pikniğe giderken arabanızın bagajında bir takım Petank topu bulundurursanız, vakit daha dinamik ve keyifli geçecektir. Ailecek hoş vakit geçirmek için en ideal oyunlardan bir tanesidir. Okul öncesi dönemde çocukların bedensel koordinasyon becerilerini geliştirmelerine önemli bir katkı sağlayacak, diğer yandan ileri yaştaki bireylerin ise aynı becerileri yitirmelerine engel olabilecek bir egzersiz biçimidir. Bocce aynı zamanda sabırlı bir çalışmanın sonucunda yüksek bir performans ortaya koyabileceğiniz küresel bir spordur. Avrupa ve Dünya Şampiyonalarında, Akdeniz Oyunlarında, Dünya Spor Oyunlarında, Özel Olimpiyatlarda, Paralimpik Oyunlarda ve daha birçok önemli spor organizasyonunda temsil olanağı bulabileceğiniz bir spor branşı. Bocce; Raffa, Petank, Volo ve Çim Topu sistemleriyle ilgililerine alternatifli bir yelpaze sunar. Kişinin ilgisi, beklentisi, olanakları çerçevesinde tercih edebileceği seçenekleri ortaya koyar. Bütün bu artılarıyla bu sporun ülkemizde çok kısa bir süre sonra geniş kitlelere yaygınlaşacağına yürekten inanıyorum. Bu yolda ortaya koyduğumuz bu eser, sadece bir ön kılavuz görevi görecektir. En kısa zamanda Bocce’nin tüm disiplinlerini konu alan betimleyici çalışmalar yapılacağına ve her bir disiplinin antrenman ve eğitimi ile ilgili detaylı çalışmalar üretileceğine olan inancım sonsuzdur.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalitesi ve Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(14.12.2017) Türkmen, Mutlu; Akyüz, Hayri; Yaşartürk, Fatih; Zorba, Erdal; Aydin, İsmailBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma grubunu Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören ve tesadüfi yolla seçilen 439 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma durum tespitine yönelik betimsel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak adaylara ait kişisel bilgi formu, “Whoqol-Bref(TR) Yaşam Kalitesi Ölçeği” ve “Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu” uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiksel tekniklerden; frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma değerleri elde edilmiştir. Ayrıca istatistiksel tekniklerden Korelasyon testi ve t-Testi kullanılmıştır. Bulgulara göre katılımcıların 155’i kadın, 284’ü erkektir. Üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeyleri karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır p>0,05. Buna karşılık Korelasyon testi sonuçlarına göre araştırma grubunun yaşam kalitesi alt boyutları ile mutluluk arasındaki ilişkisi incelendiğinde bedensel sağlık [r=,260; p<0,00], genel sağlık [r=,327; p<0,00], psikolojik [r=,315; p<0,00] ve çevresel [r=,327; p<0,00] alt boyutlarında düşük düzeyde pozitif bir ilişki; sosyal ilişkiler [r=,381; p<0,00] alt boyutunda istatistiksel olarak orta düzeyde pozitif anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak; katılımcıların yaşam kalite düzeyleri arttıkça mutluluk seviyesinin de arttığı tespit edilmiştir.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği(10.05.2016) Türkmen, Mutlu; Akyüz, HayriBu çalışmanın amacı, Bartın Üniversitesinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının, kişisel bilgiler ve konuyla ilgili tutum ölçekleri kullanılarak belirlenmesi ve tartışılmasıdır. Bu amaçla çalışmanın evrenini, Bartın Üniversitesinde öğrenim gören 10,822 öğrenci, örneklemini ise Bartın Üniversitesinde öğrenim gören ve tesadüfi yolla seçilen 600 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Anketin örneklem grubuna uygulanması için araştırmacı bizzat öğrencilerle görüşmek suretiyle anketi uygulatmış, böylelikle birinci elden bilgilendirme de yapmıştır. Çalışmamızın bulgularına göre anket formuna dahil olan üniversite öğrencilerinin cinsiyet dağılımı birbirine yakındır. Cinsiyet değişkenine göre kadın öğrencilerin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının erkek öğrencilere kıyasla daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin birimler arası boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumları incelendiğinde, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin Edebiyat Fakültesi öğrencilerine kıyasla boş zaman tutumlarının daha olumlu olduğu belirtilmiştir. Üniversite öğrencilerinin yaş değişkenine göre herhangi bir alt boyutta anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Öğrenciler günlük yeterli boş zaman süresine sahip olduğunu beyan etmiştir ve günlük boş zaman sürelerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarını etkilediği görülmüştür. Öğrenciler boş zaman değerlendirmenin akademik başarıyı olumlu yönde etkilediğini ifade etmiştir. Öğrencilerin boş zamanlarını genel olarak dinlenerek geçirdikleri ve bu durumun boş zaman tutumlarını etkilediği ortaya çıkmıştır. Öğrenciler üniversitenin boş zaman imkanlarının yeterli olmadığı görüşüne sahiptir. Son olarak, öğrencilerin akademik ortalamalarının artması durumunda boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının da olumlu yönde değiştiği gözlemlenmiştir.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »