Yazar "Türkmen, Mutlu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 59
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An analysis of the role of the social acceptance of University Students' bicycle use in sustainable urban development when epidemics spread(Montenegrin Sports Academy, 2020) Saatchian, Vahid; Azimkhani, Amin; Honari, Habib; Türkmen, MutluThe purpose of this study was to investigate the role of the acceptance of university students' bicycle use in sustainable urban development in Iran when epidemics spread. The research method was descriptivecorrelational, and the investigation was carried out as a field study. The statistical population of the study consisted of university students, 254 of whom were selected by a simple random sampling method to participate in the research. The research instrument was a questionnaire based on the Sustainable Development with a reliability coefficient of 0.83; the social acceptance component was based on the theory of planned behaviour with a reliability coefficient of 0.8. As the results of the investigation have demonstrated, the bicycle plays a significant role in the development of the socialization process of people, and there is a positive and significant relationship between social acceptance and sustainable development (p<0.05). Furthermore, 20% of sustainable development change was achieved through the dimensions of social acceptance (planned behaviour theory). Finally, it can be argued that perceived behaviour in social acceptance is most likely to play a significant role in the emergence of sustainable development by external factors such as encouragements and persuasion of the family, important people, friends, acquaintances, and even by the existing norms in society. Subsequently, as people change their mindset when epidemics spread, they can turn all the behaviours they manifest in their leisure time into a culture development movement. © 2020 Montenegrin Sports Academy. All rights reserved.Öğe An Analysis of the Role of the Social Acceptance of University Students’ Bicycle Use in Sustainable Urban Development when Epidemics Spread(SportMont, 01.10.2020) Türkmen, Mutlu; Saatchian, Vahid; Azimkhani, Amin; Honari, HabibThe purpose of this study was to investigate the role of the acceptance of university students’ bicycle use in sustainable urban development in Iran when epidemics spread. The research method was descriptivecorrelational, and the investigation was carried out as a field study. The statistical population of the study consisted of university students, 254 of whom were selected by a simple random sampling method to participate in the research. The research instrument was a questionnaire based on the Sustainable Development with a reliability coefficient of 0.83; the social acceptance component was based on the theory of planned behaviour with a reliability coefficient of 0.8. As the results of the investigation have demonstrated, the bicycle plays a significant role in the development of the socialization process of people, and there is a positive and significant relationship between social acceptance and sustainable development (p<0.05). Furthermore, 20% of sustainable development change was achieved through the dimensions of social acceptance (planned behaviour theory). Finally, it can be argued that perceived behaviour in social acceptance is most likely to play a significant role in the emergence of sustainable development by external factors such as encouragements and persuasion of the family, important people, friends, acquaintances, and even by the existing norms in society. Subsequently, as people change their mindset when epidemics spread, they can turn all the behaviours they manifest in their leisure time into a culture development movement.Öğe ANKARA’DA RAYLI ULAŞIM(10.03.2003) Türkmen, Mutlu; Çubuk, M. KürşatII. Dünya Savaşı’nın ardından gelişmiş ülkelerde otomotiv sektörü hızla yaygınlık kazanmıştır. Buna bağlı olarak, büyük kentlerde daha önce raylı sistemlerle (tramvay, metro, banliyö, vb) yapılan kent içi yolculukların büyük bir bölümü özel otomobillerle yapılmaya başlanmıştır. Böylece ilk olarak 1950’li yılların başından itibaren kent içi trafiğinde sorunlar ortaya çıkmış ve bu sorunlara çözüm üretilme çalışmaları başlatılmıştır. Aynı dönemde lastik tekerlekli toplu taşım araçlarının (otobüs, minibüs, dolmuş ve servis araçları) sayısında büyük oranda artış meydana gelmiştir. Bu hızlı artış kentin merkezi iş alanında ve çevresinde önemli sorunların yaşanmasına yol açmıştır. Kent merkezinde trafik yoğunluğunun hızla artması özel bir takım önlemlerin alınmasını kaçınılmaz kılmış; ancak geçici önlem ve müdahalelerin sorunun çözümünde yetersiz kaldığı görülmüştür. Bu dönemde gelişmiş ülkelerde toplu taşıma (özellikle raylı sistemlere) öncelik tanıyan ulaşım planlama çalışmaları yapılmıştır. Bu çalışmalarda da özel oto kullanımının sınırlandırılarak; eşitlikçi, çevreci, güvenli ve konforlu özellikleriyle ön plana çıkan raylı sistemlere vurgu yapılmıştır. Ankara’da ilki EGO Genel Müdürlüğü ve SOFRETU ortaklığı ile yapılan kent içi ulaşım etüdü 1972 yılında yapılmış ve bu çalışmada da raylı sistem çözümü öngörülmüştür. Bu çalışmayı takip eden bütün planlama çalışmalarında raylı sistem alternatifleri teklif edilmiştir. Bu çalışmada Ankara’da yapılmış olan ulaşım planlamalarına yer verilmiş ve planlar içerisinde raylı sistemlerin önemine vurgu yapılmıştır. Bununla birlikte yapılan planlama çalışmalarında yer alan raylı sistem alternatiflerinin gerçekleşmeme nedenleri belirtilmiş ve halihazırda Ankara’da işletilen raylı sistemlerin planlara uygunluğu tartışılmıştır. Ayrıca inşaatına yeni başlanılmış olan Metro-3’ün de kent içi ulaşım planındaki yeri açıklanmaya çalışılmıştır.Öğe Antikiteden Modern Olimpiyatlara Bocce Sporunun Tarihsel Gelişimi(16.10.2019) Türkmen, MutluBocce sporu tarihi binlerce yıl öncesine uzanan antik oyunlardan bir tanesidir. Eski Mısır ve Anadolu’da ilk kayıtları bulunan sporun Yunan ve Roma İmparatorluğu eliyle Avrupa kıtasına geçtiği ve burada da çeşitli bölgelerde farklı ölçülerde ve niteliklerde toplarla ve sahalarda oynanarak yaygınlık kazandığı bilinmektedir. Çeşitli dönemlerde yasaklamalarla birlikte yaygınlığı kısıtlansa da oyun varlığını sürdürmüş, pek çok olimpik spor disiplini gibi 19. yüzyıl sonlarından itibaren farklı disiplinleri standartlaşarak uluslararası örgütleri oluşturulmuştur. Bu disiplinlerin üst yönetim çatısı olarak 1985 yılında kurulan Confederation Mondiale Sport Boules (CMSB) ise 1986 yılında Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin tanıdığı teşkilatlar arasına girmiştir. Bu araştırmada tarihsel perspektifte Bocce’nin spora dönüşmesi, Türkiye’deki gelişimi ve 2024 Paris Olimpiyat Oyunları için adaylık süreci ele alınmıştır.Öğe Bartın Üniversitesi BESYO Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları ile Kişilik Özellikleri İlişkisinin Araştırılması(13.12.2016) Türkmen, Mutlu; Kural, Sercan; Dilek, Ahmet NaciBu çalışma, Bartın Üniversitesinde 2016-2017 eğitim öğretim yılı güz dönemi Bartın Üniversitesindeki sosyal medya hesapları bulunan BESYO öğrencilerinin sosyal medya kullanım düzeyleri ve kişilik özelliklerinin incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Araştırmanın evrenini; 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın Üniversitesi BESYO’ da öğrenim gören 1168 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise; tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 243 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ‘’Sosyal Medya Tutum Ölçeği’’ ile ‘’Eysenck Kişilik Anketi-Gözden Geçirilmiş Kısaltılmış Formu’nun (EKA-GGK) Türkiye’de Geçerlik ve Güvenilirlik’’ çalışmaları kullanılmıştır. Sosyal Medya Tutum Ölçeği, 23 madde ve 4 faktörden (paylaşım ihtiyacı, sosyal yetkinlik, sosyal izolasyon ve öğretmenlerle ilişki) oluşmaktadır. Eysenck Kişilik Anketi-Gözden Geçirilmiş Kısaltılmış Formu ise 24 madde ve kişiliği 3 faktörden (dışadönüklük, nörötisizm ve psikotisizm) oluşmaktadır. Araştırmanın sonucuna göre ise, katılımcıların neredeyse tamamı sosyal medya araçlarını kullanmaktadır ve sosyal medya hayatlarının önemli bir parçası haline gelmiş denebilir. Ayrıca katılımcıların kişilik özellikleri üzerinde sosyal medyanın rolü olduğu söylenebilir.Öğe Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi(29.12.2017) Türkmen, Mutlu; Varol, Rukiye; Varol, SerkanBartın üniversitesi fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin spor yönelik tutumlarının belirlemede, spora ilgi duyma, sporla yaşama ve aktif spor yapma düzeylerinin ne olduğunu amaçlayan bu çalışmanın evrenini, 2015-2016 eğitim sezonunda Bartın üniversitesi fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise 7 fakülteden 573 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin spora yönelik tutumlarını belirlemek için 25 maddeden oluşan 5’li likert tipli ve 3 alt boyutlu SYT Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin spora yönelik tutum düzeylerinin belirlenmesinde, verdikleri yanıtların ölçek alt boyutlarına göre puan ortalamaları ile demografik değişkenler analiz edilmiştir. Araştırma sunucunda öğrencilerin “Yaş”, “Fakülte” ve “Sınıf” değişkenlerinin ölçek alt boyut puan ortalamaları ile anlamlı bir farklılığa rastlanılmadığı, “Cinsiyet” değişkeni ile ölçek alt boyut puanları arasında ise anlamlı bir farklılığa rastlanılmıştır. Öğrencilerin spora ilgi duyma düzeyleri iyi seviyedeyken, sporla yaşama ve aktif spor yapma düzeyleri ise orta seviyede olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin genel anlamda spora olana tutumları olumlu olduğu söylenebilir.Öğe Beden Eğitimi Öğretmeni Adayı Son Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi Öğretim Yeterlilik Algı Düzeylerinin Belirlenmesi(30.12.2017) Türkmen, Mutlu; Varol, SerkanBu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmeni adaylarının beden eğitimi öğretim yeterlilik algılarının ne düzeyde olduğunun belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim sezonunda öğrenim gören üniversitelerin beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubu ise evreni temsil edecek şekilde 13 üniversitenin 477 beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların beden eğitimi öğretim yeterlilik algılarını belirlemek için BEÖYÖ ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların beden eğitimi yeterlilik algı düzeylerini belirlenmesinde, verdikleri yanıtların ölçek alt boyutlarına göre puan ortalaması ve ağırlıklı puan ortalaması alınarak analiz edilmiştir. Araştırma sunucunda, beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının genel anlamda kendilerini beden eğitimi öğretimi konusunda yüksek düzeyde yeterli gördükleri anlaşılmaktadır.Öğe Beden eğitimi öğretmenlerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi(01.10.2006) Türkmen, Mutlu; Bayraktar, Işık; Yaman, ÇetinBeden eğitimi öğretmenlerinin iletişim becerileriÖğe Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi(15.09.2018) Türkmen, Mutlu; Kul, Murat; Elçi, GürkanAraştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş ders kitaplarının içerik ve kapsam yönünden ele alınarak değerlendirilmesidir. Araştırmacı tarafından hazırlanan içerik ve kapsamını incelemeye yönelik form oluşturulmuştur. Araştırma kapsamında 9 adet yerli, 14 adet yabancı literatürden toplam 23 adet kitabın içeriklerine bağlı olarak hazırlanan form doğrultusunda, spor bilimlerinde uzman akademisyenler tarafından değerlendirme yapmaları istenmiştir. Betimsel istatistik yöntemleri ile analiz edilen veriler doğrultusunda, “Araştırma Teknikleri ve İstatistik”, “İletişim Becerileri”, “Sosyal Beceri Öğrenimi” ve “Rekreasyon” konu başlıklarında kavramsal olarak eksikliklerin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ders kitaplarında yararlanılan kaynakların da güncel kaynaklardan faydalanılmadığını tespit edilmiştir. Yazınsal kaynaklarda bu araştırmanın sonuçları dikkate alınarak gerekli geliştirmeler yapılması ve düzeltmelere gidilmesinin önemi öğrencilerin çok yönlü gelişimleri açısından önemlidir.Öğe Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Ortaokul Öğrencileri Üzerinde Sportmenlik Davranışı Oluşturma Etkisinin Belirlenmesi: (Bartın İl Örneği)(International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 30.12.2015) Türkmen, Mutlu; Varol, SerkanOrtaokullarda Beden Eğitimi ve Spor derslerinin öğrenciler üzerinde sportmenlik davranışı geliştirme etkisinin araştırıldığı çalışmanın evrenini, Bartın ilindeki ortaokulların 6. 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma örnekleminin oluşturulmasında tesadüfî örnekleme yöntemi kullanılmıştır. İl merkezindeki ortaokullarından 3 tanesi tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Bu şekilde 2014-2015 öğretim yılında ortaokulların 6. 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 603 öğrenci örnekleme alınmıştır. Örneklem grubuna Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranış Ölçeği (BEDSDÖ), uygulanarak Sportmenlik davranışları ile sportmen olmayan davranışlardan kaçınma düzeyleri belirlenmiştir. Araştırma verilerinin analizinde (frekans (f), yüzde (%), ortalama), Kruskal Wallis ve Mann Whitney U Testi analiz teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulguların istatistiksel olarak 0.05 düzeyinde anlamlılıkları sınanmıştır. Araştırmanın sonucunda; kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha yüksek sportmenlik davranış düzeyine sahip oldukları ve yine kız öğrencilerin sportmen olmayan davranışlardan kaçındıkları görülmüştür. Öğrencilerin sınıf düzeylerine bakıldığında, sınıf düzeyi ilerledikçe sportmenlik davranışında düşme görüldüğü ancak belirleyici bir anlamlı farklılık olmadığı, gözlemlenmiştir.Öğe Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrenci Adaylarının Boş Zamanlarını Değerlendirmesinde Spor Faaliyetlerinin Yeri ve Önemi(30.12.2016) Türkmen, Mutlu; Akyüz, HayriBu çalışmanın amacı, Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrenci adaylarının boş zamanlarını değerlendirmesinde spor faaliyetlerinin yerini ve önemini incelemektir. Bu amaçla çalışmanın evrenini, 2016 yılı Ağustos ayında yapılan BESYO özel yetenek sınavına başvuran öğrenci adaylar oluştururken, örneklemini tesadüfi yolla seçilen 111 gönüllü öğrenci adayı oluşturmaktadır. Anketin örneklem grubuna uygulanması için araştırmacı bizzat öğrenci adaylarla görüşmek suretiyle anketi uygulatmış, böylelikle birinci elden bilgilendirme de yapmıştır. Araştırma grubunu oluşturan öğrenci adayların 36’sı erkek, 75’i kadındır. Öğrenci adayların %68,5’i yeterli boş zamana sahip olduğunu belirtmiştir. Ayrıca öğrenci adayların %87,4’ü düzenli olarak spor yapmaktadır. Dahası öğrenci adaylar, ebeveynlerinin %67,6’sının öğrenci adaylara spor yapmaları için maddi ve manevi destek sağladığını belirtmiştir. Öğrenci adayların 78’i spor yaparak boş zamanlarını değerlendirmektedir. Bu durumun aksine sadece 1’i kitap okuyarak boş zamanlarını değerlendirdiğini belirtmiştir. Son olarak adayların 63’ü her mahallede spor alanı tesis edilmelidir cevabını vermiştir. Bu durum, öğrenci adayların büyük bir kısmının mahallelerinde yeterli derecede spor alanı tesis edilmediğini göstermektedir. Sonuç olarak, öğrenci adaylar boş zamanlarını değerlendirirken ailelerinden spor faaliyetlerine katılım ile ilgili yeterli derecede destek gördüklerini ve yeterli boş zamana sahip olduklarını fakat boş zamanda spora katılımda yeterli düzeyde spor tesisi olmadığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenci adayların boş zaman değerlendirmede kitap okuma alışkanlıklarının düşük düzeyde olduğu görülmektedir.Öğe BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL FİZİKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ(30.06.2014) Türkmen, Mutlu; Yaşartürk, Fatih; Çalık, Fehmi; Kul, Murat; Akyüz, HayriBu çalışmada Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan öğrencilerin sosyal fiziki kaygı durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma durum tespitine yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya 2013–2014 eğitim öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluna bağlı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Antrenörlük Eğitimi bölümlerinde okuyan 120 gönüllü öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Leary ve Rejeski (1989) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Ballı ve Aşçı (2006) tarafından yapılan sosyal fiziki kaygı envanteri uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 15.0 programından yararlanılmıştır. Verilerin değerlendirmesinde; ortalama, standart sapma ve t-testi kullanılmıştır. İstatistiksel karşılaştırmalarda anlamlılık seviyesi p<.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin sosyal fiziki kaygı puanlarında bölüm değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamazken cinsiyet değişkenine göre sosyal fiziki kaygı puanlarının karşılaştırılmasında anlamlı bir fark (0,49) bulunmuştur.Öğe Beden Terbiyesi: Erken Dönem Türk Spor Politikalarının Sosyo-Politik Temelleri(Spor Yayınevi, 10.10.2018) Türkmen, MutluCumhuriyetin ilk yıllarında çocukların ve gençlerin eğitimine büyük bir önem verilmiş ve Türk milli eğitim sistemi, milliyetçi ve devletçi bir temel üzerinde yapılandırılmaya çalışılmıştır. Ancak ilerleyen yıllarla birlikte, Dünyadaki ekonomik ve politik gelişmelere paralel olarak eğitim sistemi daha belirgin bir biçimde devletçi bir nitelik kazanmış, eğitimle ilgili tüm alanlar devletin doğrudan denetimi altına alınarak, kurucu ilkelere bağlı vatandaşlar yetiştirilmesi temel bir öncelik olarak benimsenmiştir. Özellikle 1930’lu yıllar eğitimle ilgili önlemlerin her yönüyle daha belirgin hale geldiği ve bu alanın kesin bir biçimde devletin denetimi altına alındığı bir dönem olmuştur. Bu denetim hem hazırlanan parti programlarında hem de yasal düzenlemelerde kendini bariz bir biçimde göstermiş, bütün bu düzenlemelerde ulus-devlet nosyonu kuvvetli bir biçimde vurgulanmaya başlanmıştır. Bu düzenlemelerin en önemlilerinden bir tanesi de müfredatta yapılan düzenlemelerdir. 1930’lu yıllarda, coğrafya, tarih, vatandaşlık, yurt bilgisi gibi dersler ileri derecede ideolojik bir içerikle kurgulanarak, toplumun ulus-devlet etrafında bütünleşmesi sağlanmaya çalışılmıştır. İmparatorluğun çöküşünü takip eden süreçte ulus-devlet nosyonu üzerinde yükseltilmek istenen yeni Cumhuriyetin yöneticilerinin olağanüstü şartlar altında görev yaptıkları hatırda tutulduğunda, eğitimin tüm unsurlarını pragmatik bir yaklaşımla ele almaları daha anlaşılabilir hale gelmektedir. Bu pragmatizm de doğal olarak Cumhuriyetin kuruluş ilkeleri ekseninde oluşturulan resmi ideolojiye (Kemalizm) hizmet etmiştir. Bütün toplumsal alanları kontrol altında tutmaya çalışan Cumhuriyet yönetimi, toplumsal hâkimiyetinin artmasına paralel olarak beden eğitimi ve sporu da denetimi altında tutmaya çalışmıştır. Başlangıçta daha liberal temellerde yapılanan sportif teşkilatlar, zamanla devlet denetimi altına sokulmuş ve özellikle spor kulüpleri sıkı bir takip altına alınmıştır. Devlet denetiminde yapılan yaygın kamp uygulamaları dönemin ruhuna uygun olarak çocuk ve gençlerin bedensel gelişimlerini sağlamalarına hizmet ettiği kadar, onların kurucu ilkelere bağlı bireyler olmasını da sağlamayı esas almıştır. Bu gelişmeleri beden eğitimi ve spor politikalarının zamanla daha çok otoriterleşmesi olarak yorumlamak yerine, resmi ideolojinin bütün toplumsal alanlara hâkimiyetinin bir sonucu olarak okumak daha doğru olacaktır. Günümüzdeki spor politikalarını ve bu politikalara yönelik eleştirileri daha sağlıklı değerlendirebilmek açısından ilk dönem politikalarını doğru anlamak ve yorumlamak son derece önemlidir. Beden eğitimi ve spor alanında kuruluş döneminde oluşturulan birçok yapının günümüze kadar uzandığı dikkate alındığında, bu dönemi nesnel bir yaklaşımla değerlendirme girişimleri daha çok değer kazanmaktadır. Yakın tarihe dair gerçekliklikleri ideolojik tarafgirlik parantezinin dışında durmayı başararak değerlendirmek, yeni üretilecek politikaların da sağlıklı temellere dayandırılabilmesi açısından son derece önemlidir. Bu vesileyle, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinde doktora öğrencisi olarak bulunduğum 2006-2007 eğitim- öğretim yılında şahsıma yakın ilgi göstererek sporun siyasal izdüşümüne dair güçlü bir merak duymamı sağlayan merhum Prof. Dr. Kurthan Fişek hocayı rahmet ve minnetle yâd ediyorum. Ayrıca, Gazi Üniversitesinde 2011 yılında tamamladığım “Siyasal Toplumsallaşma Aracı Olarak Beden Eğitimi ve Spor; İşçi Sporları ve Türkiye’deki Etkileri (1923-1938)” başlıklı doktora tez çalışmam için yapmış olduğum araştırmanın bir parçası niteliğindeki bu eserin oluşmasında yapıcı eleştireleri ve teşviği sebebiyle Prof. Dr. Hayati Beşirli’ye ve tez danışmanım Prof. Dr. Mehmet Güçlü’ye şükranlarımı arz ediyorum.Öğe Bocce as a newly trending sport; possibilities and challenges(04.04.2020) Türkmen, MutluWorkshop: Theory and Practice of Bocce Sport Bocce as a newly trending sport; possibilities and challenges Mutlu TURKMEN1,2 1Assoc. Prof. Dr., Bayburt University School of Physical Education and Sports, TURKEY 2President, International Bocce Confederation, Chiasso, SWITZERLAND Millions of people on all continents are now practising Bocce and its disciplines either as a recreational game or competitive sports. With its governing body which was recognized by the International Olympic Committee since 1986, the sport had managed to be inside most of the world level multi-sports events. Finally, Bocce followed a very strong bid to be included in 2024 Summer Olympic Games since 2015 and had a very big chance when Paris was announced officially to be the host of 2024. However, International Olympic Committee and Paris 2024 Organizing Committee haven’t followed a very transparent process and declared the Break Dancing to be included in the games with three other sports which had already been added to Tokyo 2020; Sport Climbing, Surfing, and Skateboarding. Now Bocce is trying to find new directions and gain more visibility in global sport movement through new partnerships. This theoretical and practical workshop aims to present both conceptual and definitive background of the sport and new strategies of the International Bocce Confederation.Öğe Çim Topu, Petank, Raffa ve Volo Oyun Sistemleriyle Bocce - Tanımlar, Tarihçe ve Oyun Kuralları(01.02.2011) Türkmen, MutluBocce ile gerçek anlamda tanışıklığım ancak Bocce Bowling ve Dart Federasyonu’nda görev almamla mümkün olmuştur. 2005 yılı öncesine kadar Bocce’nin bir spor olduğunun bile farkında değildim. Sadece Kırıkkale Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü önündeki tek kulvarlı Raffa sahasını görmüştüm. Ayrıca üniversitedeki öğrencilerim arasında da Bocce ile ilgilenenler vardı. Yine de hiçbir biçimde bu sporla ilgilenmek gibi bir merakım olmamıştı. Petank’ı ise ilk kez 2003 yılında gittiğim Fas’ta görmüştüm. Hemen hemen her parkın içerisinde insanlar kalabalıklar halinde toplanıyor, birkaç kişi küçük toplarla oynarken, etraflarında da birçok kimse ilgiyle onların oyununu takip ediyordu. Özellikle ileri yaşlı insanların saatlerce bu topların başında, bir ileri bir geri gidip gelmesi hayli ilgimi çekmişti. Dahası kendi mantığımla çocuk oyunu gibi gördüğüm bu oyunla ileri yaşlı insanların bu denli alakadar olmalarına da şaşırmıştım. 2005 yılında yeni kurulan Federasyonun başkanlığına Ahmet Recep Tekcan seçilince, benim için uzun bir yolculuk başlamış oldu. Değerli arkadaşım Taner Bozkuş’un teşvikiyle birden kendimi Federasyonun yönetiminde buldum. Başkan Tekcan, kendi çalışmalarının yoğunluğu nedeniyle benim başkan vekili olarak federasyonda etkin bir görevde olmamı uygun görmüştü. Göreve başlar başlamaz Bocce sporunu ve hâlihazırda Bocce ile ilgilenenleri tanımak üzere hızlı bir çalışmaya giriştik. İlerleyen yaşına rağmen Bocce’ye olan ilgisini yitirmeyen Yılmaz Balaban ve değerli akademisyen Çetin Yaman’ın da katkılarıyla, ilk dönemde Raffa ile ilgili çalışmalar yürüttük. Ancak bu arada da bu sporun ne olduğunu görmek üzere internet ortamında taramalara başlamış ve doğrudan Dünya Bocce Sporları Konfederasyonu (CMSB) web sitesine ulaşmıştım. Böylelikle Bocce’nin ülkemizde sadece bir disiplininin yapıldığını görerek, diğer 3 disiplini de ülkemize getirmek için yoğun bir çalışma başlattım. Henüz 2006 yılında, Talip Arslan, Adem Yakıncı, Serkan Işıldak ve Yusuf Baran gibi arkadaşların da katkılarıyla ilk Petank ve Volo milli takımlarını oluşturduk. Devamı ise bana göre her yönüyle önemli bir başarı hikâyesidir. Kitabın ilerleyen sayfalarında detaylarını okuyacağınız bu hikâyede payı olan birçok arkadaşımız bulunmaktadır. Hepsine müteşekkiriz. Bugün bir biçimde Türkiye olarak Dünya Bocce’sine yön veriyoruz. Tüm Dünya yaptıklarımızı şaşkınlıkla takip ediyor. Bir yandan ev sahipliği yaptığımız ileri derecede başarılı şampiyonalar, diğer yandan art arda kazandığımız madalyalarla herkese parmak ısırtmayı başardık. Başkanımız Ahmet Recep Tekcan’ın Uluslararası Raffa Konfederasyonu (CBI), benim Uluslararası Petank Federasyonu (FIPJP) yönetim kurulu üyeliğine seçilmemde, işte bu başarı hikâyesinin payı oldukça büyüktür.Bocce, her yönüyle bir Dünya sporu. Beş kıtada yaygınlaşmış, milyonlarca insana hitap eden bir oyun. Aynı zamanda gerçek bir Herkes İçin Spor uygulaması. Genç - yaşlı, kadın - erkek, engelli – sağlıklı, zengin – fakir, toplumun tüm kesimlerine hitap eden bir oyun, bir egzersiz, bir spor. Hafta sonu pikniğe giderken arabanızın bagajında bir takım Petank topu bulundurursanız, vakit daha dinamik ve keyifli geçecektir. Ailecek hoş vakit geçirmek için en ideal oyunlardan bir tanesidir. Okul öncesi dönemde çocukların bedensel koordinasyon becerilerini geliştirmelerine önemli bir katkı sağlayacak, diğer yandan ileri yaştaki bireylerin ise aynı becerileri yitirmelerine engel olabilecek bir egzersiz biçimidir. Bocce aynı zamanda sabırlı bir çalışmanın sonucunda yüksek bir performans ortaya koyabileceğiniz küresel bir spordur. Avrupa ve Dünya Şampiyonalarında, Akdeniz Oyunlarında, Dünya Spor Oyunlarında, Özel Olimpiyatlarda, Paralimpik Oyunlarda ve daha birçok önemli spor organizasyonunda temsil olanağı bulabileceğiniz bir spor branşı. Bocce; Raffa, Petank, Volo ve Çim Topu sistemleriyle ilgililerine alternatifli bir yelpaze sunar. Kişinin ilgisi, beklentisi, olanakları çerçevesinde tercih edebileceği seçenekleri ortaya koyar. Bütün bu artılarıyla bu sporun ülkemizde çok kısa bir süre sonra geniş kitlelere yaygınlaşacağına yürekten inanıyorum. Bu yolda ortaya koyduğumuz bu eser, sadece bir ön kılavuz görevi görecektir. En kısa zamanda Bocce’nin tüm disiplinlerini konu alan betimleyici çalışmalar yapılacağına ve her bir disiplinin antrenman ve eğitimi ile ilgili detaylı çalışmalar üretileceğine olan inancım sonsuzdur.Öğe Covid-19 Salgını ve Spor Sektörüne Etkileri(30.06.2020) Türkmen, Mutlu; Özsarı, ArifTüm dünyayı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs (covid-19) salgını spor dünyasını da derinden etkilemeye devam etmektedir. En başta sağlık sektörü olmak üzere, sosyal yaşamın tüm alanlarını, ekonomik yaşamı, bireylerin gündelik pratiklerini köklü bir biçimde etkileyen salgın, sporun tüm alanlarına derinden etkilemiştir. Öncelikle kalabalık izleyici kitlelerince takip edilen profesyonel spor etkinlikleri olmak üzere, her türlü spor hizmeti sağlayan işletmeler, sportif ürün üreten endüstri kolları, bu ürünlerin pazarlama zincirinde yer alan işletmeler, spor turizmi sektörü, spor teşkilatının her kademesinde çalışan bireyler ve bu sektörle ortak hizmet üreten/yürüten her türlü iş kolu büyük kayıplara uğramıştır. Tarama modeliyle yapılan bu nitel araştırmada, spor sektörünün maddi kayıpları özetlenerek mevcut durumun gerçekçi bir fotoğrafı verilmeye çalışılmış ve henüz sürecin ortasında yer aldığımız bu dönemde geleceğe dair bazı kestirimler ve öneriler geliştirilmiştir.Öğe Cycling as transportation & COVID-19: Advantages of shared bicycles during epidemics(Montenegrin Sports Academy, 2021) Saatchian, Vahid; Azimkhani, Amin; Türkmen, Mutlu; Laein, Dorri DolatkhahIn addition to the environmental problems that have plagued human life in recent decades, the outbreak of the coronavirus epidemic has endangered people's health and adversely affected their lives in other ways. Therefore, the present study aimed to investigate the advantage of using shared bicycles (SB) during the outbreak of epidemics. For this purpose, 310 male subscribers of an SB system were examined. The research tool was a questionnaire taken from studies. The results showed that the environmental and health advantages were favourable, but the place advantage indicated a relatively unfavourable situation. The results of the structural equation model also showed that the advantages of using an SB based on the highest impact are the motivational advantage, health advantage, environmental advantage, social advantage, financial advantage and place advantage. These results can provide useful solutions for governments to reduce environmental risks and maintain health and physical activity during epidemics. © 2021 Montenegrin Sports Academy. All rights reserved.Öğe Dart Sporunun Dikkat Düzeyine Etkisinin İncelenmesi(2022) Türkmen, Mutlu; Yönal, MehmetDart sporunun dikkat düzeyine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada deneysel araştırma modeli kullanılarak, ön test-son test, kontrol ve deney grubu oluşturulmuştur. 2018/2019 Eğitim Öğretim yılı II. dönem başında, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olan Özel Aziziye Ortaokulunda öğrenim gören yaşları 9-31 arasında değişkenlik gösteren ve sedanter olan rastgelen seçilmiş 60 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan 60 öğrenci yansız atama yöntemi ile deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Oluşturulan deney ve kontrol grubuna ön test olarak bourdon dikkat testi uygulanmıştır. 9-13 yaş deney grubunda bulunan katılımcılara sınıflarına asılan iki dart tahtası ile, Salı ve Perşembe günleri haftada iki gün olarak 8 haftalık dart sporu eğitimi verilmiştir. Aynı okulda öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerine herhangi bir dart eğitimi verilmemiş ve normal okul eğitimlerine devam edilmiştir. Sekiz haftanın sonuna gelindiğinde hem kontrol hem de deney grubunda yer alan öğrencilere son test olarak Bourdon dikkat testi tekrar uygulanmıştır. Dart sporunun dikkat düzeyine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi ve sadece çalışma grubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test karşılaştırmalarının incelenmesi amacıyla, paired samples t-testi kullanılmıştır. Sonuç olarak; deney grubunda bulunan katılımcıların, ön test ve son test skor ortalamaları arasında oransal anlamda farklılığın olduğu, deney grubunun son test süre ortalamaları yaş değişkenine göre incelendiğinde anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda, 9-13 yaş gruplarında, dart sporu uygulamalarının dikkat düzeyleri üzerinde pozitif yönde bir etkisinin bulunduğu ile ilgili öneriler sunulmuştur.Öğe Determination of Some Physical Fitness and Body Composition Characteristics of Young Bocce Players in Turkish National Team(10.03.2018) Türkmen, Mutlu; Özkan, Ali; Bozkus, Taner; Kul, MuratBocce is gaining popularity throughout the world and is a game that is dominated by aerobic and anaerobic power-capacity, endurance, and strength and body composition. These are all important factors in order to reach a successful performance in Bocce. The purpose of this study was to determine some physical fitness and body composition characteristics of young Bocce players in the Turkish national team. A total of 26 six (14 female age 21.00±8.47 and 12 male age 19.58±3.34) Bocce players from the National Team of Turkey participated in this study voluntarily. Subjects’ height, body weight, body mass index and body fat percentage were measured. Body fat percentage was determined by Yuhasz formula, and isometric dynamometer was used in order to determine knee, back, grip strength. The sit and reach test was used for the determination of flexibility. Results indicated that Bocce players have normal body mass index and body fat percentage and ectomorphy-mesomorphy properties. Results of the isometric knee, back, right-left grip strength values of Bocce players was 77.54±24.8 kg, 90.54±26.85 kg and 36.10±9.91-34.27±10.08 respectively and have normal flexibility (32.5±5.86). As a conclusion, the findings of the present study indicated that Bocce players have almost average body fat percentage, isometric strength and flexibility function.Öğe Determination of the Relationship between Healthy Lifestyle Behaviors, Physical Fitness, and Risk Factors of Coronary Heart Diseases in University Students(17.04.2018) Türkmen, Mutlu; Yaşartürk, Fatih; Özkan, Ali; Kul, Murat; Bozkus, Taner; Soslu, Recep; Aydin, Recep; Oz, UmitThe purpose of the present study was to determine the relationship between healthy lifestyle behaviors, physical fitness, and coronary risk factors in university students. 320 male and female (nm: 171; nf: 149, respectively) students from a university participated in this study voluntarily. For the determination of body composition and Body Mass Indexes (BMI), subjects’ height, body weight, and skinfold thickness were taken and body fat percentage (% fat) was determined. Healthy lifestyle behaviors were determined using the healthy lifestyle behaviors questionnaire. Indicators of physical fitness included flexibility (sit-up) (F), muscle strength and endurance (isometric knee (KS), back strength (BS) and a total of shuttle (TS), sprint performance, BMI, and body fat percentage (% fat). Coronary heart disease risk factors included mean arterial blood pressure (systolic (SBP) and diastolic (DBP)), fasting blood levels of triglycerides (TG), total cholesterol (TC), hematocrit (HCT), and hemoglobin (HGB). Results indicated subjects have normal body mass index, body fat percentage, SBP, DBP, TG, TCF, BS, and KS. The results of the Pearson Product Moment Correlation Analysis, indicated that SBP, DBP, TG, TCF, BS, and KS for male and female was significantly correlated with flexibility (sit-up) (F), muscle strength and endurance (isometric knee (KS), back strength (BS) and total of shuttle (TS)), sprint performance. (p < 0.01; p < 0.05), In conclusion, the findings of the present study indicated that physical fitness and healthy lifestyle behaviors play a determinant role in coronary heart disease risk factors for male and female students from a university.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »